Intelepciune din Tibet

„Cand cel pe care l-am ajutat din suflet ma raneste adanc si ma trateaza rau, voi invata sa il privesc ca pe un invatator spiritual!”
Sunt versurile unui calugar tibetan care  a trait in urma cu 1000 de ani, iar lucrarile sale ar trebui sa ne inspire si astazi,  pentru o Lume mai buna!

Cele 8 versete pentru antrenarea mintii

Cu hotararea de a implini cel mai mare bine
Pentru toate fiintele simtitoare,
Voi invata sa le pastrez namasurat de dragi,
Ca o nestamata facatoare de minuni.

Oriunde voi merge si cu oricine voi fi,
Voi invata sa ma gandesc la mine
Ca la cel mai neinsemnat dintre toti,
Si din toata inima mea,
Sa ii socotesc pe ceilalti mai presus de toate.

Voi cauta in inima mea,
Si de cum se investe o emotie
Care ma primejduieste pe mine si pe ceilalti,
Fara mila am s-o infrunt si am s-o alung.

Cand vad fiinte nefericite,
Asuprite de grele nelegiuiri si suferinte,
Voi invata sa le indragesc,
Precum o pretioasa comoara.

Cand alti, din invidie, ma trateaza rau,
Cu insulte ponegriri si alte asemenea,
Voi invata sa iau asupra mea infrangerea
Si sa ofer victoria altora.

Cand cel pe care l-am ajutat din suflet
Si in care mi-am pus nadejde,
Ma raneste adanc si ma trateaza rau,
Voi invata sa il privesc ca pe un invatator spiritual.

Pe scurt, voi invata sa le ofer tuturor,
tot sprijinul si toata bucuria,
si cu respect sa iau asupra mea
tot raul si suferintele mamelor mele.

Voi invata sa pastrez toate acestea
Neintinate de petele celor opt preocupari lumesti,
Si constient ca toate actiunile sunt iluzii,
Sa fiu eliberat din robia atasamentului.

Geshe Langri Tangpa (1054 – 1123)

*

Am rezonat cu aceste versete, caci am gasit aici o parte dintre Valorile Tabere cu Suflet!
Mai mult chiar, in aceste versuri am gasit  inspiratia de a crea un nou proiect WeCare pentru o Lume mai Buna.

Articol din seria Citate care ne inspira | Scoala Tabere cu Suflet | Lectia de Spiritualitate si Lectia de Literatura

Lasă un comentariu