Cu bicicletele la Manastirea Chiajna

TabereCuSuflet0561Astazi am fost la Manastirea Chiajna, intr-o Tura Velo plina de diversitate, in care am vazut monumente istorice, am pedalat prin padure, am vizitat insule cu nume de Ingeri si ne-am plimbat pe malul lacului unde vazut o multime de pasari salbatice!

Sezonul Weekendurilor Active pe doua roti se apropie de final! Astazi am fost la Manastirea Chiajna, intr-una din ultimele iesiri cu bicicleta din acest sezon.

Tura a inceput pe malul Lacului Morii, pe a carui suprafata linistita am zarit o multime de rate, lisite, si alte pasari de apa. Dupa o scurta oprire pe Insula Lacul Morii – sau Insula Ingerilor, cum mai este cunoscuta – am continuat spre coada lacului.
Pe malul Dambovitei era activitate frenetica: siruri de pescari isi incercau norocul prin ceata dimineatii. Aici o parte a continuat spre Manastirea Chiajna, iar ceilalti au evitat noroiul de pe islaz si au ales sa mearga direct la Gradina Zoologica.

Manastirea Chiajna ne-a intampinat cu zidurile sale pline de ruina si maretie in acelasi timp, ce soptesc parca trista lor poveste, celor care vor sa auda.
Se zice ca era (sau urma sa devina) unul dintre cele mai importante lăcaşuri de cult din tara Romaneasca. Insa nu s-a intamplat asa. Din cauza aspectului de fortăreata în care se adăposteau de frica năvălitorilor locuitorii din împrejurimi, a fost bombardată de turci in 1814, iar după Revolutia lui Tudor Vladimirescu de la 1821, a fost părăsită definitiv.
Unele legende povestesc despre un blestem al bisericii inca de la sfintire. Mai multe detalii aici

Am privit zidurile triste, apoi am intrat in Manastirea de langa, inchinata Adormirii Maici Domnului si care are o foarte frumoasa pictura interioara.
De aici ne-am indreptat catre Gradina Zoologica, pe care am gasit-o inchisa din pacate.

La intoarcere am traversat Padurea Rosu, apoi am urmat aleile de pe malul sudic al lacului.

Iata cateva poze din aceasta frumoasa tura de noiembrie:

Foto: Tabere cu Suflet

4 gânduri despre „Cu bicicletele la Manastirea Chiajna

Lasă un comentariu